Verwerkings Opdrachten

Op deze site kun je enkele opdrachten vinden die je in de klas zou kunnen gebruiken. Enkele van de opdrachten kunnen ze in een lesuur uitvoeren, maar andere vergen meer tijd. Als je gebruik gaat maken van de opdrachten, moet je zorgen voor een optimale tijdsplanning. Ook zijn er opdrachten waarvan ze een handout moet printen, indien ze in de klas geen internet hebben. Daarvoor moet je van tevoren zorgen.
Bij de opdrachten staat met welk doel de opdracht uitgevoerd wordt.
Ik wens jullie veel plezier tijdens het uitvoeren van de verschillende opdrachten. Laat weten wat je ervan vond en waar ik verbetering aan kan brengen!
Toelichting over de leerdoelen bij de opdrachten.
De leerdoelen zijn gebaseerd op het referentiekader niveau 2F van de taal domein Lezen van fictionele, narratieve en literaire teksten. De leerdoelen van het referentiekader zijn ook toepasbaar voor NVT-leerlingen, ze bieden structuur aan en geven leraren inzicht in de groei van de leerlingen. Het is handig om je lessen via deze domeinen te meten. Het geeft je als docent organisatorische richtlijnen, deze doelen zijn makkelijk meetbaar en geven houvast aan de leerlingen.
De leerdoelen zijn ook gebaseerd op het referentiekader niveau 2F van de taal op mondeling spreken. Leerdoelen uit het referentiekader niveau zijn toepasbaar om de vooruitgang van je leerlingen te meten.
De leerdoelen passen bij de opdracht en kunnen goed gebruikt worden tijdens het verwerken van de boeken.
De leerdoelen worden getoetst aan het einde van iedere les en ingeleverde opdracht voor het leesdossier.
Maak jouw eigen website met JouwWeb